CSC: Common Service center was announced in THE YEAR OF 2006 funding and implement ion by public private partnership (PPP). It is an information and communication technology(ICT) created under National e-Governance Project of the Indian government. Main motive of this project is to provide most common services from govt or private organization to the rural citizens. VLE create kiosk center with computers, Printer, Internet connection etc. to provide offered services to citizens.
CSC provide many services through Village Level Entrepreneur’s . VLE’s got an Identity in local area as entrepreneur and earn sustainable earning from its services.
Impotent Links | Need to access |
---|---|
CSC Registration | Click Here |
District Manager contact | Click Here |
CSC Application Status | Click Here |
Digi Portal login | Click Here |
How to Get CSC ID?
- TEC CERTIFICATE NUMBER ( You have to complete 10 assessments & Final Examination)
- SHG CODE ( collect it from your known SHG member)
- RDD CODE ( You have to communicate your known Rural Development Authority)
Marketing Education_Handling Questions & Concerns
Q1. A trusted adviser promotes a product aggressively to the customer एक विश्वसनीय सलाहकार ग्राहक को आक्रामक रूप से उत्पाद को बढ़ावा देता है.
TRUE सही
FALSE गलत
Q2. How to become a trusted adviser? एक विश्वसनीय सलाहकार कैसे बनें?.
Understand the concerns of the customer. ग्राहक की चिंताओं को समझें।
Peddle/promote the product. पेडल / उत्पाद को बढ़ावा देना।
Both are correct. दोनों सही हैं।
Neither is correct. नहीं सही है।
Q3. Service promise is the assurance given to the customer about in time delivery of assured ________ and __________ of product. सेवा का वादा ग्राहक को उत्पाद के सुनिश्चित ________ और __________ के समय पर वितरण के बारे में दिया गया आश्वासन है।.
Integrity and Certainty अखंडता और निश्चितता
Sincerity and Speciality ईमानदारी और विशेषता
Quantity and Quality मात्रा और गुणवत्ता
Variety and Guaranty विविधता और गारंटी
Q4. Delivering what customer wants is one of the constituents of a service promise. एक ग्राहक सेवा के वादे में से एक है जो ग्राहक चाहता है वितरित करना।.
TRUE सही
FALSE गलत
Q5. Why should we identify customer needs? हमें ग्राहकों की जरूरतों की पहचान क्यों करनी चाहिए?.
The motive driving the customer to purchase an item is the need for it. किसी वस्तु को खरीदने के लिए ग्राहक को प्रेरित करना उसकी जरूरत है।
Ensures customer satisfaction and loyalty, ग्राहकों की संतुष्टि और वफादारी सुनिश्चित करता है,
Both are correct. दोनों सही हैं।
Neither is correct. न ही सही है।
Q6. The innovation of products based on customer needs is of value for the business. ग्राहकों की जरूरतों के आधार पर उत्पादों का नवाचार व्यवसाय के लिए मूल्य का है।.
TRUE सही
FALSE गलत
Q7. Active Listening is one of the client reactions to a typical sales pitch. सक्रिय श्रवण एक विशिष्ट बिक्री पिच के लिए ग्राहकों की प्रतिक्रियाओं में से एक है।.
TRUE सही
FALSE गलत
Q8. Select the correct structures of a good sales pitch? एक अच्छी बिक्री पिच की सही संरचनाओं का चयन करें?.
Hook and Objective. हुक और उद्देश्य।
Rook and Objective. “रूक और उद्देश्य।
Rook and Subjective. रूक और विषय।
Nook and Subjective. नुक्कड़ और विषय।
Q9. Hearing is the same as listening. सुनना सुनने जैसा ही है।.
TRUE सही
FALSE गलत
Q10. Listening for enjoyment is called as __________________ आनंद के लिए सुनने को ______ कहा जाता है.
Appreciative Listening प्रशंसात्मक श्रवण
Articulative Listening कलात्मक सुनकर
Inspirational Listening प्रेरणादायक सुनकर
Empathetic Listening अनुभवजन्य श्रवण
SL. | Module | No. Of Questions | Exam Answer |
---|---|---|---|
1 | Entrepreneurship | 10 | ANS KEY |
2 | Entrepreneurship and Entrepreneurial Character | 10 | ANS KEY |
3 | Identifying Business Opportunities | 10 | ANS KEY |
4 | Understanding Cost Structures | 10 | ANS KEY |
5 | Long Term Orientation | 10 | ANS KEY |
6 | Recording Business Transactions | 10 | ANS KEY |
7 | Basic Financial Terms | 10 | ANS KEY |
8 | Accounting and Business Reporting | 10 | ANS KEY |
9 | Marketing Education_Handling Questions & Concerns | 10 | ANS KEY |
10 | Marketing Education Value | 10 | ANS KEY |
-> | CSC TEC Final Ans Key Test | ANS KEY |
TEC Final Exam prerequisite
- Total number of questions in the final exam: 50 questions.
- Type of questions: Multiple Choice.
- Pass percentage: 50%
- Timings for final online exams: 10:00 am to 05:00 pm (Monday to Saturday)
- Minimum system requirements for online and remote proctored exam
- Windows 10 OS with Ram 4 GB
- Web cam integrated or external
- Internet connectivity with 1 Mbps speed
- Sitting Room with minimum disturbance and Good light quality.
Final Exam Reference – All Questions